tiistai 9. joulukuuta 2014

Puutarhasuunnitelmia (taas)

Olen intohimoinen suunnittelija.
Suunnittelen monta kertaa
ja aina vaan uudestaan samoja asioita,
aina pikkuisen eri tavalla kuin aiemmin.
Toteutus jää aina huonommaksi.
Mutta, koska suunnitteleminen itsessään
antaa minulle niin paljon,
niin olen sitten tyytynyt siihen,
että toteutus on mitä on
ja tapahtuu, jos on tapahtuakseen.
Joten, tässä taas yksi suunnitelma.

Tähän olen suunnitellut noin suurinpiirtein
tiet, polut ja nurmialueet.
Olemassahan ei vielä ole kuin pihatie.
Ja tuo kohta, missä lukee "niitty", mutta se ei ole niittyä.
Rakastan pieniä mutkittelevia polkuja.
Piirtää en sellaisia osaa, joten viivaimella mennään.
Mutta todellisuuden polut ja nurmialueet tulevat olemaan mutkittelevia
ja mahdollisimman luonnollisia.

3 kommenttia:

  1. Suunnittelu onkin hauskaa näin talvella, kun muuta ei juurikaan voi. Sitä minäkin teen.

    VastaaPoista
  2. Mutkittelevat polut kasvien välissä ovat minustakin ihania. Yksi sellainen on minullakin suunnitelmissa heti keväällä:)

    VastaaPoista
  3. Kiitos Vilma ja Sussi kommenteistanne. Minä niin ilahdun niistä :)

    VastaaPoista